… tak nějak může vypadat program jarních prázdnin u vašeho školáka v 5. té třídě… 🙁
Já sama jsem pro původní systém 8 – 9. leté školy pro všechny!
V „předpřítomné“ 🙂 době proletěla vlna v českých médiích o tom, že se na 8-letá gymnázia dostávají převážně děti ambiciózních vysokoškolsky vzdělaných rodičů…
Můj názor je někde mezi… Asi se řadíme s partnerem do té skupiny rodičů, jak to popisují média… Ale aspoň pokud mluvím za sebe, byla bych nejšťastnější, kdybychom mohli svou ambicióznost projevovat o 4-5 let později, protože takhle malé děti celkem přirozeně moc ambiciózní nejsou…, a to je pak trouble 🙂 Ještě snad holčičky, které se tak nějak snaží pořád, když jsou aspoň trochu chytré… Ale kluci dospějí později.
Na druhou stranu jsem viděla, jaký velký posun to u syna byl, když se musí občas učit na gymnáziu a musí něco dělat, prezentovat, mluvit před třídou, snažit se uspět… To vše by na základce nebyla výzva a nenaučilo by ho to „se snažit!“.
Tak za mě jako za přiměřeně ambiciózní maminku říkám: „Je potřeba rozpoznat, jestli je vaše dítě jen líné nebo ne moc nadané a podle toho se rozhodnout…“
A že to není legrace, dokládá asi 1/3 – 1/2 vypracovaných testů z matiky, češtiny a angličtiny, které mi bylo líto vyhodit, a na kterých jsme sedřeli kůži 🙂 Tak jsem si je předtím aspoň vyfotila.
A že vás váš vydřený úspěch sedřením kůže potěší, si přečtete na dveřích školy, když najdete vaše děťátko mezi tou přední dvacetinou až třetinou. No mě to dojalo! Ale znova říkám, že jistá jsem si až teď, když vidím tu změnu u přístupu mého syna ke škole (i když ani teď se nepřetrhne, a dělá jen to nejnutnější…). Dle mého názoru je to prostě celé špatně postavené… Děti, s kterými se rodiče učí, mají větší šanci uspět. A tito rodiče jsou tlačeni se o to pokusit, protože se nůžky rozvírají dříve než by měly… a jak se všude píše, žene vás už jen ten pocit, že nechcete, aby vaše dítě o něco přišlo, a aby zůstalo na základce s tím „zbytkem třídy, co se na gympl nedostal…“. Je to na hlavu, ale vlastně ani nevím, jak bychom jako remcající rodiče mohli ovlivnit naše politiky… (je to business a lobby bohatých lidí, kteří potřebují mít děti co nejdříve mezi elitou…)Školy pro nadprůměrně nadané děti (dle IQ bez příprav) existují a mohou existovat i tak.
Následně uvádím článek, s kterým vesměs souhlasím, ale není to mustr, podle kterého se musíme všichni řídit…
To jste mě moc potěšila, že se vám líbí tento článek. Akce vedu já, tak myslím, že je moc neničím, když už jsem je tak hezky vymyslela :)) Ve spolupráci s mými dětmi, dcera tam byla už asi 6krát, abych odpozorovala, co se jí líbí a co ne… Petra Dvořáčková
Dobrý den. Báječný článek! Jsem taky maminka líného či trochu opožděného kluka a větu:
„Je potřeba rozpoznat, jestli je vaše dítě jen líné nebo ne moc nadané a podle toho se rozhodnout…“
bych rozhodně podepsala! Gratuluji k přijetí 🙂
Objevila jsem Váš web až teď a musím říct, že si mi Váš záměr moc líbí. Můžu se zeptat, kdo vede ony „hravé vycházky“? Co si budeme povídat, na instruktorovi to vždy leží. Program, ať je jakkoliv dobrý, špatný instruktor zničí, a naopak…
Zdraví Zuzana